På gott och ont!

Den här dagen har jag längtat efter länge, men den kom lika fort som den gick tror jag. Tänkte mig en lång sovmorgon i morse, men vaknade vid halv nio och va inte ett dugg utvilad, men kunde inte somna om så de va lika bra och gå upp. For upp till stallet och fick äntligen sniffa lite hästdoft igen. Man märker när man inte vart där på länge att man saknar de, lika mkt som man kan tröttna på de när man håller på som mest.

Jag och Dennis va ut på en mys runda mest och jag kan tänka mig att efter den korta turen lär man väl gott känna av de i morrn. Man tappar de rätt fort bara man lägger av. Min tanke var att efter stallet blev klart skulle jag hem och städa, vilket var ett måste. Men vart hamnade jag resten av dagen, jo nere på stan med Linda och Mamma. Där handlades de kläder hej vilt och jag som absolut inte skulle handla hittade den perfekta outfiten för juldan och dessutom en jätte fin kjol på STIL

Blev precis klar med städningen och klockan är mer eller mindre mitt i natten. Bra gjort av mig. Mamma och pappa kide förbi så hon hjälpte till med att stryka och greja. Vad har man inte mammor till. :) Snäll hon!

Skulle behövt någon dag till för att vila upp sig, för kommer de väl en ledig dag ska man hinna med allt annat som man annars inte hinner med. Men i morrn är de tillbaka till jobbet igen. Lika bra och jobba för då gör man i alla fall inte av med nå pengar. ha ha.

Förresten så tror ja att jag ja ni läste rätt, jag har fått bukt på detta med internetet som inte funkat. Men idag vart jag arg och tog datorn under armen och gick upp till Erik som ja delar internet med och börja klura på va de kunde vara för fel. De visade sig att ja hade fel nätkod, hmm heter de så. ha ha. Men de verkar ju funka nu i alla fall och vem är inte lyckligare än jag.

 Godnatt!

Kommentarer
Postat av: elvenman

Trevligt att det funkar för dig nu. Vill du ha en anställning på skolan som datatekniker? ;)

2008-12-06 @ 13:00:54
URL: http://vvv.hallah.nu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0